1 månad idag

Den 20e oktober, det är idag 1 månad sedan vi kom hit. Man märker att man har ändrat uppfattning kring saker och ting här när man tänker tillbaka. Jag kom ihåg när vi blev upphämtade av Esther och Pete på Nairobis flygplats och på resan längs motorvägen var allt man såg nya intryck. Det var mycket att ta in vilket gjorde att man var helt dödstrött under de första veckorna. Jag kommer ihåg första besöket på skolorna. Hur alla barn (och i en del fall även vuxna) råglodde och tog på en. Jag har aldrig varit speciellt förtjust i att få alla blickar riktade åt mig och när man kommer hit får man verkligen öva sig i att bli uttittad. Nu när vi besöker skolor så är det fortfarande samma uppståndelse och alla vill ta på en men man känner sig inte lika obekväm längre. Jag minns när vi besökte en av de sista förskolorna och jag märkte knappt att några barn stod jämte där jag satt och drog sina händer över mitt hår på armarna. Jag la märke till det först när Viktoria skrattar och säger att dom tror att jag är en katt. En annan sak man inte blir lika häpen för längre är när man hoppar in i en Matatu med över 20 personer i. Jag kom IHÅG första gången vi åkte Matatu. Jag och Viktoria bara flabbade. De stängde inte dörren, låg på varandra, bilen hoppade och dånade. Men jag tänker fortfarande på om jag kommer att överleva eller inte. Omkörningarna de gör är inte nådiga... Imorgon ska jag och Viktoria på Safari igen. Weehoo! Vi ringde vår eminenta guide Tony som vi hade i Masai Mara. Han ringer stup i kvarten och vi undrade varför. Men det senaste samtalet vi fick (10 sekunder efter att vi lagt på det senaste samtalet) så sa han "Dont tell my boss that im taking you.) Så jag antar att han gör detta "vid sidan av". Senaste Safarituren så gick vi genom företaget men eftersom vi fick Tonys egna nummer senast så såg han nog sin chans att tjäna lite extra cash. Dock får han ju boka allt själv, vilket han verkar lite smått osäker på, därav alla samtal med frågor. Men men det blir nog bra detta. Denna gången är det Samburu Nationalpark som gäller. Tony berättade att Samburu är ganska olik Masai Mara. Vi kommer att se andra djur och arter. När vi va i Masai Mara så stannade vi i 1 natt, denna gången blir det två nätter. På vägen hem ska vi även stanna till i en park (som jag inte kommer ihåg namnet på) där vi kommer att kunna se Noshörningar.

Kommentarer :

#1: Mamma Sjögander

Var beredd på när du kommer
hem att du inte blir lika uttittad av oss Svenskar. Vi kommer inte tycka ni ser annorlunda ut, möjligen lite mer bruna i hyn än oss Svenskar. Det ska åter bli spännande och följa er på nästa safari tur. Var rädda om er!

skriven
#2: Sebastian S

Jag glömde skriva ett ord i en mening i detta inlägget. Det va verkligen inte min mening. Meningen blev inte alls som den skulle vara när ordet saknades men felet är nu åtgärdat. Dock blev meningen rätt rolig. Ordet är IHÅG.

skriven
#3: Mikaela syster

Men så jädra avis jag blir hela tiden.

Svar: Det är väl ditt drömresmål? Du måste åka hit!
Viktoria Lindholm och Sebastian Sjögander

skriven

Kommentera inlägget här :