11 dagar

Jaha då va första matförgiftningen här. Vi åkte till Bulls Grill igår (som vi besökt tidigare) för att äta massor av kött! Jag och Viktoria beställer in 1.5 kg nötkött och delar på. Viktoria (som är något mer rutinerad än mig) känner att köttet inte är riktigt som det ska vara, så hon äter inte speciellt mycket av köttet. Mer kött till mig tänker jag och äter upp nästan allting. 03.00 börjar det sedan hända grejer för mig. Viktoria har tidigare haft lite problem med maugen sedan ett besök på sportbaren där vi åt kyckling men nu har hon mer känt av lite magkatarr. Idag skulle vi egentligen vara på en förskola och intervjuat en lärare men vi har fått skjuta upp det besöket till nästa vecka. Förskolläraren skrev till oss att om gud vill att vi träffas igen så gör vi det. Så vi får vänta och se om vi träffas bara!
 
Sedan kan jag ju berätta lite om min match med fotbollslaget i måndags. Jag spelade innermittfält, men här kallar dom alla spelare vid siffror. Något som jag inte riktigt förstår och det i sin tur har de svårt att förstå att jag inte förstår. Men jag spelade nummer åtta i alla fall, vilket är släpande innermittfält med vissa uppgifter som jag aldrig fick lärt mig. Under taktiksnacket innan matchen berättade spelarna att vi ska gå ut på planen och göra två saker. försvara och anfalla! (no shit!) De sa också att vi i stort sett var bättre på alla positioner, kul att höra. Eftersom vi befinner oss i princip vid ekvatorn så står solen rakt ovanför oss en stor del av dygnet vilket gör att det är väldigt hett mitt på dagen, just när matchen spelas. Men jag hängde med rätt okej även om jag valde mina löpningar med försiktighet. I pausen höll en pellejöns till spelare (som tyckte han va bra nog att bedöma varje spelares kvaliteer ute på planen) i taktiksnacket. "Nummer 3 och 4 ni var helt okej. Nummer 2 och 5 ni var dåliga. Se till att inte göra massa konstiga grejer, dribbla tills vi får straff. " Sen gick han igenom varje spelare på det viset. Han tyckte vi skulle använda oss av mitt passningsspel mer i andra. Passa är för övrigt något som knappt existerar här. De skjuter upp bollen så långt de kan sen så springer de och publiken blir helt galna av att se bollen flyga 30-40 meter. Bara bollen går mot målet så är alla nöjda. Men det var väldigt kul att spela i alla fall och jag brände nog x antal kalorier (och hudceller) under de ca 55 min jag spelade innan jag var väldigt trött och byttes ut. Vi ledde med 1-0 när jag gick ut men på övertidsminuterna så hittade pellejhönsen till dommare en straff någonstans och vipps så va det kvitterat. I förlängningen blev det hela 5 mål. Tyvärr så gjorde andra årets studenter ett fler än oss så vi förlorade. Men det är bara att gratulera dem till priset på 2000 shillings och en handuk. Det va dem värda!
 
Nähä nu ska jag gå tillbaka till toaletten. Ni får ha det så bra! tja

Kommentarer :

#1: Mamma sjögander

Krya på dej. Hoppas du snart blir bättre. Kram

skriven
#2: Henkisch

Haha låter som en skojig fotbollsmatch! Kul att följa er blogg!
:)

skriven

Kommentera inlägget här :