Ny vecka och vi arbetar på

Nu sitter jag och Viktoria och skriver på uppsatsen men jag kände att jag behövde ett litet brejk.
Igår var jag Nick och Vick på en pub för att se på Premier league. Vi hoppar in i en fullsmockad Matatu vid 16 från collaget och det var faktiskt ett nytt rekord för oss! Vi räknade det till 24 st personen. Men under resan så hör jag ett högt och skrämmande ljud precis bredvid mitt öra. När jag tittar åt höger så ser jag en höna som stirrar på mig... Alla kenyanerna bredvid mig knäcker sig och frågar om jag blev rädd. Jag fick också erbjudande om att köpa hönan, men det skulle inte bli billigt. :) Så sammanlagt va vi 24 st + en höna.
 
Idag har vi besökt den sista förskolan som vi ska göra våra intervjuer på. Tyvärr va inte lärarna där idag och de hade tydligen slutat terminen. Men rektorn på skolan erbjöd att han kunde skaffa några barn och några lärare som kan undervisa dem så vi kan få se hur de gör. Men på de skolor vi besökt tidigare så är det inte mycket som skiljer dem åt så vi sa att det inte skulle behövas. Men lärarna jobbar tydligen på i någon vecka till och imorgon skulle de vara tillbaka på skolan, så imorgon åker vi dit för att göra intervjuerna. En rolig grej som vi hörde på radion i Matatun på vägen tillbaka till Collaget var att de infört en lag om att Prostituerade måste använda reflexväst när de arbetar.  "They now have to wear reflection vest, because they previously havent been seen and hit. But now will they propobly get seen and maybe even "hit on" instead. "
 
Något för Reinfeldt att införa i Sverige också kanske.
 
 

Kommentera inlägget här :