Viktoria har tagit upp sin fotbollskarriär!!!!!!!!!!!!!!!

Man kan knappt tro att det är sant! Men ja, jag har tagit upp min fotbollskarriär och satsar nu fullt ;) Idag debuterade jag för Muranga Teachers Collage 1st years, efter det 10 år långa uppehållet!! Givetvis var jag med från start. Och naturligtvis spelade jag forward. Because I am a scorer...enligt dom :)
Okej. Jag förstår mig absolut INTE på deras taktik eller matchupplägg. Men det är nått liknande den vi körda när jag började spela flickfotboll. ALLA på bollen!!! Och rådet jag fick: Run for the ball!
När jag efter några minuter i den gassande solen började flåsa så jag knappt kunde får luft, kunde de inte fatta vad det var för fel på mig. Hehe! Att konditionen inte räcker till har de nog aldrig själva upplevt. De bara springer och springer. Och snabbt dess utom. Jag har inte en chans att hänga med.
Och till slut den viktigaste frågan. Ja, mitt lag vann så klart!!! 1-0
 
Efter att har firat segern lite och avslutat med en gemensam bön, skyndade jag mig hem för att få ta mig en iskall öl. Vilken belöning :)

Kommentarer :

#1: Yvonne

Åh, vad roligt att få följa er! Slit inte ut dig Viktoria! Vi saknar dig!

skriven
#2: Cajsa

En riktig elitidrottskvinna!!

skriven
#3: sylvia

Va härligt åå avsluta med en kall öl!;)

skriven

Kommentera inlägget här :